Kupione auto z wadami. Oto co możesz zrobić

Kupiłeś samochód z komisu / od „handlarza”, a po chwili pojawiła się awaria? Masz problem i nie możesz cieszyć się nowym autem, a zamiast tego tracisz nerwy i zastanawiasz się co zrobić.

Po pierwsze – uspokój się, bo nie wszystko stracone.

Po drugie – złóż reklamację, w której poinformujesz sprzedawcę o wadach pojazdu. Opisz dokładnie wszystkie usterki. Zażądaj naprawy pojazdu.

Reklamację możesz złożyć nawet za pomocą sms-a albo e-maila. Nie musisz wysyłać pisma.

Sprzedawca ma 14 dni (kalendarzowych, a nie roboczych) na udzielenie odpowiedzi. Odpowiedź na reklamacje musi być na trwałym nośniku (sms albo e-mail) lub pisemna.

Co jeśli sprzedawca odmówi naprawy pojazdu? Możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy.

Co jeśli sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni? Uważa się, że sprzedawca uznał reklamację. Co wtedy? Możesz nadal żądać naprawy pojazdu (sprzedawca nie może uwolnić się od odpowiedzialności za wady pojazdu), ale to raczej najmniej korzystne rozwiązanie. Jeśli sprzedawca nie dokona dobrowolnie naprawy pojazdu, sprawa sądowa może trwać latami, a Ty cały czas będziesz posiadał wadliwy pojazd. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie złożenie oświadczenia albo o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy

Potrzebujesz pomoc? Zapraszam do kontaktu!
tel. +48 504 648 665
e-mail: biuro@krausekancelaria.pl

Podobne wpisy